nedjelja, 25. ožujka 2012.


DVIJE POBJEDNIČKE PJESME[1]



Sedmoprstim šipkom ružin grm,
nezamjetno divlja, postaje:
izrod poslije pojave cvijeća,
crvenosmeđe rađa plodove.

A vrijedi li u crnoj peći ispeći,
prekrasnu glinu u peći ispeći,
prekrasnu crvenu glinu?

Zlatne ribice u zapuštenom ribnjaku
postale ogromni, masni
karasi - na nauljenim tavama
sad drhte od nestrpljenja.

A vrijedi li u crnoj peći ispeći,
prekrasnu glinu u peći ispeći,
prekrasnu crvenu glinu?

Neka niko ništa ne shvati, ništa
ne nauči druge, ni sam ne nauči,
jer u pjesmi mojoj niti riječi,
niti muzika nisu najvažniji.

A vrijedi li u crnoj peći ispeći,
prekrasnu glinu u peći ispeći,
prekrasnu crvenu glinu?


2

Oskoruša lijepo
raširila ruke,
a nema ni mećave, ni studi -
tove se na lapavici
perja hrpe,
o njoj ne brinite nimalo.

O Anđele moj ognjenog lica,
molim te, iskreno reci,
šta činiti kad mrtva sjenica
u ruci stisnutoj leži?

Ne vide slijepi
ne čuju gluhi,
o njoj neće reći nijem,
koja gradom
tuče, posipa
sad blato, sad nestalan snijeg.

O Anđele moj ognjenog lica,
molim te, iskreno reci,
šta činiti kad mrtva je Felica[2],
lišena krune, reci mi?






[1] Po ugledu na pjesme grčkog pjesnika Pindara tj. ode koje slave pobjednike.

[2] Boginja sreće i uspjeha u rimskoj mitologiji.

Nema komentara:

Objavi komentar