petak, 6. ožujka 2009.

Diploma


Sjetih se mog neslavnog studiranja. Trebao sam nakon gimnazije upisati Hrvatski i književnosti u Osijeku, no zbog svog nemara sam zakasnio predati dokumente u roku i upisao studij ekonomije. Upisao sam a nisam ni znao što je to ekonomija. Napravio sam veliku glupost! Nisam to volio, to je vrlo dosadno, a glupost je to upisivati poslije gimnazije jer je ekonomska zapravo priprema za to. Dao sam jedva prvu godinu i zapeo na drugoj, od 8 ispita položio samo tri, ponovio godinu i onda se ispisao. Poslije vojske sam mislio da bi bilo dobro upisati Višu ekonomsku i položiti tu malu razliku pa da imam višu spremu. Jedan me kolega savjetovao da krenem ispočetka i upišem književnost. Rekao mi – Ti pričaš o Borgesu, a ljudi završe književnosti, a da nikad nisu čuli za Borgesa!
Da sam ga poslušao! I sad se kajem zbog toga! Danas bi moj život bio sasvim drugačiji i bio bih daleko cjenjeniji! Završio sam Višu ekonomsku u Beogradu (vanjska trgovina) nakon 3 godine. Priznali su mi one ispite iz Brčkog no razlika je bila velika. Položio sam ispita kao za tri godine fakulteta! Niti me netko cijeni s višom spremom (kao da imam srednju!) niti mi je ta škola ikad u životu trebala! Da sam bar nastavio studij u Brčkom. Završio bih u isto vrijeme. Kad sam to htio prije deset godina, oni su promijenili program. Nekad je bio opći smjer a sad je menadžment. Nisam htio upisivati jer sam vidio da sve moram ispočetka, da moram polagati ponovo i Engleski jezik iako sam položio I i II na Višoj! I nije ni to bilo lako jer nisam u gimnaziji učio poslovni engleski!
Netko će reći da nije važan papir već znanje! Ali u našem društvu jest. I Krleža se žalio da su mu nabijali na nos što nema diplomu već je završio samo srednju kadetsku školu! Genijalni pisci Borges i Radomir Konstantinović završili su gimnazije. Borgesu vjerojatno nisu prigovarali, no to je drugi svijet!

1 komentar:

  1. Mon ami,

    najveća umetnikova diploma je njegov talenat. Nećeš valjda sada da tuguješ zbog te šugave diplome? Šta mojim drugarima iz klase vrede diplome kada niko ne piše? Svi su neki jebeni profesori ili rade na radiju ili televiziji. Diploma ne pravi umetnika, to je sigurno.

    Neka te Dobra sila podari nadahnućem i lepim Muzama.

    OdgovoriIzbriši